FAQ
Daarom komt deze pagina goed van pas, want dit is de plek waar we proberen antwoorden te geven op de vragen die we het meest krijgen.
Geen Support
Q: Wat bedoel je met ‘Geen Support”?
A: ‘Unsupported’ betekent dat de enige ondersteuning die je tijdens de race mag hebben datgene wat beschikbaar is voor alle deelnemers. Aan de ene kant is het de ondersteuning op checkpoints en op het parcours door vrijwilligers van Legends Trails, en aan de andere kant mag je gebruik maken van winkels, bars, restaurants op het parcours. Wat niet is toegestaan, is elke individuele ondersteuning van je familie of vrienden gedurende de hele race.
Om deze regel heel duidelijk te maken, volgen hier enkele voorbeelden:
“Een vriend wil met mij meelopen tijdens een gedeelte van de wedstrijd, mag dat?”
Dit is NIET TOEGESTAAN. Je MAG GEEN pacer hebben, dus familie of vrienden mogen niet een deel van het parcours samen met jou lopen of wandelen.
“Ik ben een erg langzame loper en zal op grote delen van het parcours alleen zijn, kan een vriend of vriendin een deel van het parcours met me mee doen?”
Dit is NIET TOEGESTAAN. Je MAG GEEN pacer hebben, dus familie of vrienden mogen niet een deel van het parcours samen met jou lopen of wandelen.
“Tijdens de race ontmoet ik een LST-team (Legendary Safety Team) en ik heb ze gevraagd of ze water hebben om mijn bidons te vullen”
Dit is TOEGESTAAN. Alles wat door vrijwilligers van Legends Trails aan je wordt gegeven, is TOEGESTAAN. Hoogstwaarschijnlijk ontmoet je tussen de checkpoints enkele van onze vrijwilligers, maar reken er niet op dat ze altijd iets voor je hebben. Ze zullen graag delen wat ze hebben, maar we beloven niets tussen checkpoints.
“Mijn vrienden willen me op de cursus verrassen en verse koffie en iets lekkers brengen, mag dat?”
Dit is NIET TOEGESTAAN. Je familie en vrienden KUNNEN je komen bezoeken op het parcours, maar alleen om je aan te moedigen. Ze KUNNEN je NIET voorzien van eten, drinken, droge handschoenen, nieuwe kleren, … Je KAN ze ook GEEN deel van je uitrusting geven omdat je deze niet meer nodig hebt.
“Mijn vrienden willen me verrassen op het parcours en me vragen om even uit te rusten in hun auto?”
Dit is NIET TOEGESTAAN. Je familie en vrienden KUNNEN je komen bezoeken op het parcours, maar alleen om je aan te moedigen. Je KAN GEEN pauze nemen in hun auto of camper.
“Ik wil iets eten of drinken in een restaurant of bar”
Dit is TOEGESTAAN. U KUNT gebruik maken van winkels, bars en restaurants op het parcours (vergeet niet je rekening te betalen!). Als je van het parcours afwijkt om een winkel, restaurant of iets dergelijks te bezoeken, moet je het parcours weer op de exacte plaats terug opgaan waar je het hebt verlaten.
“Mijn man, vrouw, broer, … heeft een huis op het parcours, kan ik daar even uitrusten?”
Dit is NIET TOEGESTAAN. Je KAN GEEN hotels, B&B’s of iets dergelijks gebruiken, en Je KAN GEEN huis van familie en vrienden gebruiken om uit te rusten of te bevoorraden. Evenzo is het NIET TOEGESTAAN om uit te rusten in een camper, op het parcours en rond de checkpoints.
“Ik kom aan bij een controlepost en ik heb echt droge handschoenen nodig, ik heb er geen in mijn dropbag, kan mijn vriend ze brengen?”
Dit is NIET TOEGESTAAN. Je familie en vrienden KUNNEN je bezoeken rond of bij de controleposten, maar ze KUNNEN NIET naar binnen komen. Ze KUNNEN je NIET bevoorraden rond of bij de checkpoints, noch op het parcours.
“Ik kom aan bij een checkpoint, en ik heb echt droge handschoenen nodig, ik heb er geen in mijn dropbag, maar een andere deelnemer (of een aardige vrijwilliger) stelt voor dat ik die van hen gebruik?”
Dit is TOEGESTAAN. Elke ondersteuning gegeven door andere deelnemers of door Legends Trails vrijwilligers is TOEGESTAAN.
Huisdieren
Medailles
Q: Als ik ben ingeschreven voor de 200 km LOPEN of de 160 km WANDELEN en ik die afstand niet voltooi, maar wel het halverwege punt bereik bij 100 km of 80 km, krijg ik dan een medaille voor de 100 km LOPEN of de 80 km WANDELEN?
A: Nee, omdat je de race waarvoor je je hebt ingeschreven niet hebt voltooid, ontvang je geen medaille.
Uitverkocht
Q: De race en/of afstand waarvoor ik me wil inschrijven is uitverkocht. Is er een wachtlijst?
A: Nee, we hanteren geen wachtlijst. Echter, in de weken voorafgaand aan een evenement zullen een aantal mensen waarschijnlijk hun startnummer verkopen. Volg onze Facebookgroepen, want daar worden startnummers meestal aangeboden. Let op: het is niet toegestaan om in onze Facebookgroepen berichten te plaatsen waarin je naar startnummers vraagt. Deze berichten worden verwijderd.
Q: De race en/of afstand waarvoor ik me wil inschrijven is uitverkocht. Krijg ik een uitzondering omdat ik de Race Director goed ken?
A: Nee, er is een reden dat we een bepaald aantal startnummers beschikbaar hebben gesteld. Vraag dus niet om een uitzondering.
Ophalen startnummer
Q: Ontvang ik een QR-code of iets dergelijks dat ik mee moet nemen naar de registratie?
A: Nee, we sturen geen codes. Je kunt je startnummer eenvoudig ophalen door tijdens de registratie-uren langs te komen. Neem wel je identiteitsbewijs of een ander identificatiebewijs mee. Vergeet ook niet je loopvest of rugzak mee te nemen, zodat we de tracker eraan kunnen bevestigen.
Race Informatie
Q: Wanneer ontvang ik meer informatie over de race nadat ik me heb ingeschreven?
A: We proberen de laatste informatie over de race 2 weken voor het evenement te versturen. Je ontvangt een e-mail, maar we publiceren de informatie ook op de website en plaatsen er berichten over op onze Facebookpagina’s. De informatie bevat doorgaans het raceschema (registratie-uren, uren voor het pre-race diner, starttijden, …), informatie over hoe je je dropbag moet labelen, de controleposten en hun cut-off tijden, de link naar de trackingwebsite en dat soort zaken. Meestal sturen we op maandag voor de race nog een tweede e-mail met wat last-minute informatie. Dit is ook het moment waarop je je startnummer kunt vinden op de trackingwebsite om je dropbags te labelen.
Parcours
Q: Wanneer worden de parcoursen van de race gepubliceerd?
A: Hoewel deze race relatief stabiele raceparcoursen heeft, zijn er elk jaar enkele variaties, meestal afhankelijk van de locatie van de controleposten. We publiceren de parcoursen twee weken voor het evenement op de trackingwebsite. Je kunt de gpx-bestanden ook op die site downloaden.
Vrijwilligers Informatie
Q: Wanneer ontvangen de vrijwilligers informatie over hun taken?
A: We streven ernaar om de e-mail met de informatie en planning voor vrijwilligers 2 weken voor het evenement te versturen. In die e-mail vinden vrijwilligers hun toegewezen taken en schema, informatie over het evenement, informatie over de verstrekte accommodatie en wat informatie over het Legends Trails Team. We vragen alle vrijwilligers om hun aanwezigheid te bevestigen door op deze e-mail te antwoorden. Als we je taken hebben toegewezen die je niet wilt doen of als we een fout hebben gemaakt met je beschikbaarheid, is dit ook het moment om het ons te laten weten.
Zijn supporters/familie welkom?
Q: Zijn supporters, familie of vrienden welkom?
A: Ja, ze zijn meer dan welkom. Houd er wel rekening mee dat de “geen support” regels gelden. Niet-deelnemers zijn niet toegestaan binnen de controleposten, met uitzondering van de finish. Ze zijn ook welkom om deel te nemen aan het pre-race diner voor €12,5 of de BBQ na de race voor €15. Tijdens het hele evenement is er een bar geopend op het HQ.